Určitě jste si nemohli nevšimnout, že 25. 5. 2018 začíná platit GDPR a spousta věcí se změní. Jedna důležitá věc se mění i v Google Analytics – pohlídejte si jí.
O GDPR toho bylo napsáno mnoho, takže nebudu vysvětlovat, o co jde. Pokud jste náhodou žili poslední měsíce na Marsu, tak shrnutí třeba u nás na Podnikatel.cz.
GDPR a Google Analytics
Aby Google vyhověl požadavkům GDPR, přidal do Analytics možnost mazat nasbíraná data. A co je důležité, všem nastavil tuto volbu tak, že se data smažou po 26 měsících. Pokud tedy nechcete přijít o historii, změňte si nastavení tak, aby se data nemazala vůbec (někde jsem četl, že doporučení Googlu je 50 měsíců, ale bez konkrétního vysvětlení). Nemělo by jít o smazání všech dat, ale proč riskovat, že bez změny vám bude za 26 měsíců něco chybět.
Jak na to
Jděte do nastavení a tam klikněte Uchovávání dat
Vyberte dobu uchování dat:
Doporučení?
Čistě subjektivně mám pocit, že spousta lidí propadá hysterii a vymýšlí okolo GDPR věci, které jsou na první pohled nesmyslné – například mi přišlo mailem, že mám k affiliate bannerům umístit info, že kliknutím na ně předávám osobní údaje cílovému webu. Což je totální pitomost a už vidím, jak příští týden bude u všech bannerů na internetu toto sdělení 🙂
Doporučuji sledovat dění po spuštění GDPR, protože zatím podle mě nikdo pořádně neví, co se stane a kde se ještě objeví problémy. Pokud vás problematika GDPR a GA zajímá více, zkuste třeba článek 5+1 GDPR nastavení Google Analytics.
pri pristupe na google analytics stranku si to odomna vypytalo potvrdenie casu na ulozenie dat.