Obsah článku
Dnes už existují jednoduché nástroje prakticky na jakoukoliv činnost a je zbytečné je programovat. Jeden takový hodně užitečný vám dnes představím.
Potřebujete sbírat e-maily, ptát se na názory v anketě nebo jen promovat nějakou novinku? A chystáte se už psát svému programátorovi, aby vám to naprogramoval? Zadržte a ušetřete si čas i peníze, je tady
GetSiteControl – widget na cokoliv a zdarma
Je až neuvěřitelné, co tento nástroj umí ve verzi zdarma, ale pro pořádek uvádím i cenu za placenou verzi, která umí ještě spousty dalších věcí a v textu je budu zmiňovat. Cena je velice příjemných $10 za web a měsíc.
Pojďme se rovnou podívat, co GetSiteControl zdarma umí:
- Sběrač e-mailů
- Kontaktní formulář
- Promo box
- Ankety
- Promo vašich sociálních sítí
- Online chat
Sběr e-mailů
Jednoduše si naklikáte vzhled a obsah boxíku, který chcete ukázat vašim návštěvníkům a získat tím od nich e-mail. Ve verzi zdarma nelze napojit sběr přímo na nástroje pro mailing, ale můžete využít webhook, který člověka uloží, kam budete potřebovat. Případně můžete lidi do mailovacího nástroje následně vkládat ručně. U malých webů to není až takový problém.
Kontaktní formulář
Opět si můžete navolit vzhled i text okénka, které ukážete návštěvníkům a oni vám mohou zanechat vzkaz či dotaz. Integrace se službami třetích stran je opět až v placené verzi, ale i bez ní lze pohodlně používat.
Promo box
Pokud chcete návštěvníky upozornit na nějakou novou funkci, novou službu nebo jim jen nabídnout další článek k přečtení, využijete promo box. Zase si naklikáte barvy a texty a vaše sdělení už se ukazuje. V placené verzi lze navíc ještě využít AB testování různých variant sdělení. Ve verzi zdarma musíte testovat ručně.
Anketa
Nejlepší způsob, jak zjistit názory vašich návštěvníků, je zeptat se jich. V rozhraní GetSiteControl si naklikáte otázky, vzhled a umístění boxíku s nimi a už vám běží výzkum. V placené verzi je kromě obvyklé integrce do systému třetích stran i možnost dělat ankety závislé na odpovědích – například pokud člověk odpoví, že web používá na mobilu, přeskočíte otázky týkající se desktopu.
Sociální sítě
Pokud se nechcete zabývat umisťováním tlačítek sociálních sítí, udělá i to GetSiteControl za vás. Umí tlačítka všech zásadních sítí a umí variantu „sledujte nás“ i „sdílej konkrétní stránku na sociání sítě“.
Live chat
Zní to až neuvěřitelně, ale k dispozici máte už ve verzi zdarma i jednoduchý online chat. Opět si navolíte vzhled a umístění a můžete chatovat s návštěvníky stránek. Tento live chat se asi nemůže srovnávat s velkými systémy pro online podporu, ale pro malý web to může být zajímavá volba minimálně na vyzkoušení toho, zda má online chat smysl.
Umístění widgetů
U všech widgetů lze zvolit jejich velikost i umístění od nenápadných záložek či proužků, až po celostránkový pop-up vzhled.
Bomba na závěr – cílení zobrazování
Widgety mají spousta možností cílení podle chování návštěvníka či jeho technického vybavení. A protože není nic horšího, něž otravovat lidi, které to určitě nezajímá, doporučuji pečlivě nastavit, kdy se má daný widget zobrazit:
Podle dnů a časů
Nastavte si například to, že o víkendu nebudete ukazovat online chat, když online nikdo není a místo něj nechte zobrazovat boxík pro ponechání vzkazu.
Pokud zobrazujete nějakou časově omezenou nabídku, nastavte si, kdy má zobrazování začít a kdy skončit.
Kdy přestat zobrazovat podle chování
Nemá smysl návštěvníkovi neustále nabízet, aby si zapsal váš newsletter. Přestaňte mu nabídku zobrazovat, pokud si ho zapsal (!) a nebo pokud si ho třeba ani na popáté nezapsal – asi ho opravdu nechce.
Rovněž není dobré ukazovat anketu na každé stránce znovu. Nastavete, že se má widget spustit jen jednou denně/týdně.
Kdy widget ukázat
Pokud chcete čtenáři nabídnout k přečtení další skvělý článek, není moc moudré mu promo ukázat ihned jak přijde na stránku. Nastavte, že se mu ukáže až v okamžiku, kdy přečetl 75 % stávající stránky, případně až uplyne X sekund.
Pokud se návštěvník chystá stránku zavřít, nastavte zobrazení ankety, kde se zeptáte, proč odchází.
Toto spadá do placené verze. Může se vám hodit cílit například jen na návštěvníky s konkrétním prohlížečem či operačním systémem. Pokud chcete nabídnout třeba mobilní aplikaci pro iOS, nastavte zobrazování jen lidem přicházejícím s iPhonem. Pokud se chcete v anketě zeptat na názor na mobilní verzi vašeho webu, neukazujte anketu lidem, kteří přišli z počítače.
Rovněž součást placené služby, ale mimořádně užitečné. Můžete třeba zobrazovat jiné widgety lidem přicházejícím ze sociálních sítí a jiné lidem z vyhledávačů. Můžete vyloučit či zahrnout lidi s konkrétním UTM paramerem a nedělat tak třeba tu častou chybu, že budete lidem přicházejícím z vašeho newsletteru nabízet zapsání newsletteru a vypadat jako hlupáci.
A jako třešničku na dortu můžete veškeré zobrazování widgetu omezit jen na určité procento návštěvníků. To se hodí zejmená ve chvíli, kdy si chcete něco jenom otestovat a stačí vám menší vzorek. Pak můžete nastavit, že widget se zobrazí třeba jen 20 % návštěvníků.
Jak GetSiteControl zprovoznit na vašem webu
Úplně jednoduše, systém vám vygeneruje kousek HTML kódu, který vložíte do každé stránky, ideálně přes Google tag manager.
Můj závěr
Každý den si opakuji, že GetSiteControl je neuvěřitelný nástroj za neuvěřitelně málo peněz. Každá z jeho funkcí se prodává u konkurence samostatně dráž, než zaplatíte za GSC. Pokud k tomu přidáte krásně jednoduché a intuitivní ovládání, je to jasný favorit každého marketéra.
Ahoj Tomáši,
tohle http://screencast.com/t/7iVkXXu6H nejde počeštit? Jinak díky za článek. Nástroj to je mocný 🙂
Jasně že jde 🙂 Díky za upozornění, uteklo mi to.