Provozujete služby, kde potřebujete zákazníky online rezervovat z webu? Potřebujete, aby bylo vidět, kde je volno a kde ne a co si klient může rezervovat? Pokud jste přemýšleli o tom, že si takový systém necháte naprogramovat, tak zvolněte. Tento článek a Reservanto vám ušetří statisíce.

Stálí čtenáři mého blogu vědí, že razím heslo, že programovat cokoliv na zakázku je nesmysl v 99 % případů. Proto když manželka uvažovala o online rezervačním systému na webu, nenapadlo mě ani na vteřinku, že bych hledal programátora, ale hledal jsem hotové řešení.

Našel jsem asi pět použitelných, většina byla tuším českých, ale existují i globální systémy použitelné u nás.

Online rezervační systém je něco, co se hodně špatně testuje. Bez zákazníků nic moc neotestujete a nemůžete jim každý měsíc měnit systém pod rukami a vybírat ten, který se vám bude líbit nejvíce. Budete spíše muset dát na recenze a zkušenosti ostatních.

Já jsem ženě před lety vybral Reservanto a o zkušenosti se podělím v této recenzi. Pokud chcete zkoušet i jiné systémy, tak Google vám je vysype během minuty.

Co by měl umět online rezervační systém

Bez ohledu na to, jaké služby provozujete, měl by rezervační systém v základu umět minimálně toto:

  • online objednat zákazníka
  • online ukazovat dostupnost služby v daný den a hodinu
  • komunikovat hromadně se zákazníky. Například jim připomínat, že mají dorazit, umět poslat info o nějaké změně a pod.
  • poskytovat majiteli firmy přehled o naplněnosti a platbách

Co umí Reservanto

Integrace do vašeho webu

Začněme od vašeho webu – Reservanto do něj jednoduše integrujete, takže zákazník při rezervaci zůstává na vašem webu a neposíláte ho dělat rezervaci na jiný web. Tohle je důležitá drobnost, kterou některé jiné systémy neumí.

Integraci do webu zvládne i poučený laik. Celé je to jen o tom, že do svého webu vložíte kousek HTML kódu, který si vygenerujete v administraci. Ten vám do stránky vypíše tlačítko online rezervace a když na něj návštěvník webu klikne, otevře se mu vrstva s rezervačním systémem. Na živo to můžete vidět u mé ženy. Jako další řešení se nabízí iframe nebo pouhý odkaz na web Reservanta.

Různé verze umí různé věci

Reservanto registraceReservanto má čtyři tarify lišící se cenou a samozřejmě i tím, co umí.

Asi vás potěší, že ten nejednodušší tarif je zdarma, ale ani ty lepší vás finančně nezruinují. Navíc jako čtenář mého blogu dostanete na 2 měsíce tarif Premium zdarma, pokud při objednávce zadáte kód PROMO102007.

Nejjednodušší tarif Basic zdarma se hodí pro jednoduché podnikání. Pozitivní je, že není omezen počtem zákazníků nebo událostí, jako některá konkurenční řešení. Pokud vám nevadí, že nemůžete mít opakované události a nemůžete spravovat rezervace v mobilu, budete pravděpodobně spokojeni i s touto verzí zdarma.

Vyzkoušet Reservanto na dva měsíce zdarma
(nezapomeňte na kód PROMO102007)

Nicméně za 166 Kč/měsíc bez DPH za tarif Lite se neduhů verze zdarma zbavíte. Pokud nepotřebujete, aby si vaši zákazníci sami spravovali účet v rozhraní Reservanta, oželíte rozšířené statistiky, vlastní barvu rezervačního formuláře a nepotřebujete permanentky, kredity a kupony, budete s touto verzí pravděpodobně spokojení.

Jestliže se bez něčeho z výčtu v předchozím odstavci neobejdete, postačí platit 499 Kč/měsíc za verzi Professionál a vše budete mít.

A jestli jste hodně nároční a verze Profesionál by nestačila třeba proto, že potřebujete API pro napojení na jiné vaše systémy, můžete mít za 1 249 Kč měsíčně nejvyšší tarif Premium.

Popis funkcí

Nechci psát článek, kde budu komentovat každou položku v rozhraní, to si koneckonců může každý zájemce projít sám úplně zdarmadva měsíce jsou na vyzkoušení dostatečně dlouhá doba. Zmíním jen ty podle mě nejdůležitější funkce.

Přehledy

Po přihlášení do administrační části Reservanta vidíte stručný přehled posledních událostí a jejich graf. Užitečný může být i odhad příjmů, který se vám pokouší ukázat, kolik peněz pravděpodobně máte na cestě. Pravděpodobně proto, že lidé mohou rezervace zrušit.

Kalendář

Do kalendáře zapisujete vaší nabídku, tj. co a kdy nabízíte. U událostí můžete dále nastavit:

  • o jakou událost jde, např. že je to aerobic nebo hodina angličtiny. Události definujete v Nastavení a můžete jich mít neomezeně. Podrobněji se k Událostem dostaneme dále
  • kolik lidí se na ní může maximálně registrovat
  • jaký zaměstnanec ji zajišťuje – zaměstnance opět definujete v nastavení
  • jak dlouho událost trvá – 45 minut, 120 minut a pod.
  • zda se má opakovat např. každý týden ve stejný čas
  • a můžete si přidat za událost pauzu – většinou nechcete s jedním klientem skončit a ihned navázat dalším

V kalendáři pak vidíte i naplněnost jednotlivých událostí formou dvou číslic, např. 4/5 znamená, že máte 4 rezervace na události pro max. pět lidí.

TIP: Už jste viděli, co dokáže asi nejlepší WordPress šablona Divi?Podívejte se na video.

Pokud máte více provozoven, můžete mít samozřejmě pro každou z nich vlastní kalendář.

Zákazníci

Tato část Reservanta je vaše malé CRM. Máte zde vše o zákaznících. Od kontaktů, přes osobní údaje až po historii objednávek. Co si o lidech budete evidovat, je na vás. Nejlepší představu si uděláte z obrázku karty zákazníka:

Zákazníci

Statistiky

Pokud máte rádi tabulky a grafy, budete tuto část Reservanta milovat. Vidíte zde nejrůznější grafy a přehledy. Základem je aktuální měsíc a přehled o tom, kolik jste vydělali, kolik z peněz je v budoucích rezervacích a které služby vydělávají nejvíce.

Pokud vám základní data nestačí, můžete se ponořit do statistik hlouběji a podívat se třeba jen na lidi, kteří se registrovali poprvé, nebo naopak jen na ty s permanentkou a podobně.

Nastavení systému

V nastavení logicky nastavujete svůj byznys. Je to minimálně ze začátku asi nejdůležitější část Reservanta a doporučuji jí pořádně projít a vše správně nastavit. Nastavujete:

  • údaje o vás nebo vaší firmě
  • zaměření vaší firmy – vyberete, co děláte a Reservanto se přizpůsobí vašim potřebám. Volíte zde i to, jestli nabízíte pevné termíny nebo se lidé mohou rezervovat na libovolné časy
  • provozovny
  • jaké služby nabízíte, jak dlouho trvají a kolik stojí – z jejich seznamu pak sestavujete kalendář
  • zdroje, což je trochu nešťastný název, protože v něm definujete zaměstnance, kteří danou službu dělají (např. u fitness centra to může být trenér)

V další část nastavení si volíte, jak Reservanto funguje navenek:

  • povinné údaje, které musí zákazník při rezervaci uvést, zda se mu vytvoří uživatelský účet nebo zda bude muset zaplatit hned při rezervaci. Nastavit jde i to, do kdy jde rezervace zrušit, nebo jak moc dopředu se lze rezervovat. Možností je v této části opravdu mnoho a nemá smysl je vyjmenovávat.
  • jak má Reservanto automaticky komunikovat se zákazníky, např. kdy a jak má poslat připomínku rezervace. Lze volit různé kombinace e-mailů a SMS (pro využití SMS si musíte nabít kredit)
  • chování a vzhled rezervačního formuláře – zde najdete vše potřebné pro integraci do vašeho webu
  • pokud chcete, můžete si zapnout věrnostní program a vaši zákazníci budou sbírat body, za které je pak odměníte slevou nebo vstupem zdarma
  • můžete nastavit podmíněné zprávy – Reservanto pošle zákazníkovi e-mail, když nastane nějaká podmínka. Například když absolvoval svoji první hodinu u vás, když absolvoval 10 lekcí, když se mu blíží konec permanentky a podobně. Tohle je hodně dobrá vychytávka, Reservanto za vás řeší e-mailing, který mnozí považují za jeden z nejúčinnějších marketingových kanálů.
  • pokud nemáte web, můžete si ho nechat vyrobit zdarma od Reservanta. Budete to samozřejmě hodně primitivní stránka, ale vždy je lepší mít něco, než vůbec nic. A vlastní web si můžete udělat později.
  • protože máme GDPR, nechybí ani možnost nastavit práci s osobními údaji zákazníků

Závěrem

Reservanto je hodně rozsáhlý a sofistikovaný systém, který se neustále rozvijí. Já sám se občas v některých funkcích ztratím, ale to je daň za komplexnost a snahu podchytit všechny situace, které mohou při řešení online rezervací nastat. Naštěstí u Reservanta funguje skvěle podpora, takže když se ve funkcích a nastavování trochu ztratíte, obratem vám poradí a vrátí na správnou cestu.

Poměr cena výkon je skvělý. Je to podobné jako u eshopů – za zanedbatelný měsíční paušál máte hotové špičkové řešení, které se stále zdokonaluje a které byste sami nikdy nenaprogramovali.

Pokud chcete Reservanto nezávazně a zdarma vyzkoušet na dva měsíce, zadejte při registraci kód PROMO102007.

Vyzkoušet Reservanto na dva měsíce zdarma
(nezapomeňte na kód PROMO102007)

Související články: