Obsah článku
Šablon pro WordPress existují doslova mraky a vybrat si tu pravou je téměř nadlidský úkol. Pokusím se vám v tom pomoci. Představím vám Divi od Elegant Themes.
Proč Divi od Elegant Themes?
Kdybych měl shrnout výhody Divi do jedné věty tak proto, že v ní doslova a do písmene naklikáte libovolný web během pár minut a nemusíte o HTML vědět vůbec nic.
I bez znalosti HTML
A když říkám naklikáte, tak opravdu myslím naklikáte, protože Divi obsahuje i tzv. WYSIWYG režim, což znamená, že stránku můžete editovat přímo v prohlížeči tak, jak ji vidí návštěvník. Například si prohlížíte na svém webu ceník a přijde vám, že písmo je moc malé. Nikam neodcházíte, prostě jen kliknete a písmo plynule posuvníkem zvětšujete. Když jste spokojeni, kliknete na uložit a je to. Jednodušeji to už opravdu nejde.
TIP: podívejte se, co šablona Divi umí v krátkém videu, které jsem s ní natočil.
Pro mobily a tablety automaticky
Samozřejmostí je v dnešní době automatická responzivita stránek. To znamená, že se nemusíte nijak speciálně starat o návštěvníky přicházející na váš web s mobilem či tabletem – váš web se jim automaticky přizpůsobí. Pokud ale chcete obsah přizpůsobovat i nad rámec automatiky, můžete. Každý prvek lze pro jednotlivá zařízení úplně skrýt a nebo mu změnit parametry, například velikost fontu.
Bezpečnost
V Elegant Themes nepodceňují ani bezpečnost a Divi nechali projít bezpečnostním auditem od firmy Sucuri, která testy okomentovala takto:
Auditem kódu jsme nezjistili žádný bezpečnostní problém. Vzhledem k netradičnímu zadání jsme kód testovali několikrát a vždy se stejným výsledkem. Vývojový tým Elegant Themes odvádí výjimečnou práci.
Rychlost
Rychlost webu je jedním z důležitých parametrů a rozhoduje o úspěchu či neúspěchu. Divi je slušně rychlá šablona, na tools.pingdom.com dosahuji 88 bodů ze sta a to jsem zatím nedělal žádné optimalizace – kromě kešování nepoužívám žádný další zrychlovací plugin.
Cena
Divi lze koupit formou předplatného na rok za $89 a nebo „navěky“ za jednorázových $249. Za tuto cenu získáte:
- Divi + dalších 86 WordPress témat
- desítky předpřipravených designů v rámci Divi
- pluginy Monarch (sociální sítě) a Bloom (sběr e-mailů)
- aktualizace
- podporu
- možnost vše použít na neomezeném počtu webů
K tomu jen dovětek: 87 témat za jedny peníze je fajn, ale vás bude zajímat jen Divi, případně Extra, což je takové Divi pro magazíny. Ostatní témata podle mě za moc nestojí a jsou v nabídce spíše z historických důvodů. I z prezenatce na webu Elegant Themes je jasně vidět, že vlajkovou lodí jsou Divi a Extra.
Hodně zajímavá je možnost použití na libovolném počtu webů – můžete na Divi postavit weby klientů nebo kamarádů a náklady jim přeúčtovat.
S Divi také nebudete potřebovat spousta pluginů, protože jejich funkce jsou vestavěné. Namátkou fotogalerie, diskuse, kontaktní formuláře, různé slidery a paralax efekty a pod. Takže buď za pluginy ušetříte, protože je nekoupíte a nebo v případě pluginů zdarma alespoň svému WordPressu ulehčíte – je známá pravda, že čím méně rozšíření nainstalujete, tím lépe.
Na vlastní kůži
Chtěl bych se tady na blogu věnovat Divi častěji a to samozřejmě nejde bez toho, abych šablonu reálně používal, takže ji používám a vy na ní právě koukáte.
Síla Divi se ale naplno projeví spíše na prezentačních webech než na blogu. Její síla je v neuvěřitelně pohodlném a rychlém naklikání nejrůznějších produktových landing page (ale uděláte v ní klidně i celý eshop). Malá ochutnávka je třeba moje landing page na ebook Abeceda interetu a nebo nabídka kontroly webu. Takovéto landing page naklikáte za pár minut a o HTML nemusíte vědět vůbec nic.
Pokud chcete vidět jiné weby postavené na Divi, tak se podívejte třeba na somebodyshero.co.uk a nebo jděte rovnou na výsledky Google a kochejte se 🙂 .
Na tenhle článek doufám brzy navážu dalšími příklady z praxe. Pokud vás šablona Divi zaujala, můžete si zapsat můj newsletter a nový článek vám neunikne.
Přátelská rada na závěr: sebelepší nástroj vám neudělá krásný web, pokud nemáte vkus a aspoň maličko grafického cítění. I v Divi dokážete splácat naprosto strašný web plný nepotřebných efektů. Proto web testujte na lidech. Jde to i zdarma.
Horší reklamu už jste udělat Divi nemohl. Pokouším se napsat komentář a nic zmatenějšího jsem za celých 20 let na webu ještě neviděl. Navíc při chybě je vše ztraceno, a komentář po upozornění na chybu píšete znovu.
Upřímně řečeno, tento web je strašně nepříjemný a nedodělaný. Takže za mě Divi ne!
A když k tomu přidáte otravování po krátké chvíli na posílání do mailu, tak suverénně nejhorší uživatelský zážitek 21. století.
Děkuji za upozornění, ale problém s komentáři bude pravděpodobně způsoben něčím jiným, možná i vaší konkrétní konfigurací. Zkoušel jsem to a při zahlášení chyby (nevyplnění povinných polí) se mi komentář neztrácí. Pokud byste na sebe nechal funkční mail, mohli jsme to spolu probrat a následně se poptat na supportu Divi – to je výhoda placených témat.
PS: pokud by se problém projevoval i někomu jinému, nechte na sebe funkční mail (není zveřejněn) a vyřešíme to.
K čemu je bezpečná šablona když WP sám osobě je balast legacy kodu děravého ja cedník.
To je ale každý software (Windows, iOS, Linux, Apache, SSH, browsery, maily …). A je to jen o tom, jak se o něj staráte (aktualizujete) a jak si ho nastavíte, abyste nebezpečí eliminoval. A bezpečná šablona + údajně děravý WP je pořád o něco bezpečnější než děravá šablona + údajně děravý WP 🙂
Tohle ale není tak úplně pravda, i když si to hodně lidí myslí. Téměř všechny útoky na WordPress weby jdou přes chyby v pluginech nebo šablonách. WP sám o sobě bere bezpečnost velmi vážně a nijak zvlášť děravý není.
Divi je super. Ja zh na tom delam i obsahovy wireframy.
Od napsání článku už uteklo hodně vody… Je podle vás Divi pořád taková bomba, nebo je dnes už lepší použít pro WordPress něco jiného? Díky.
Divi se neustále vyvíjí, neumřelo to, takže ano, stále bych ji doporučil každému, kdo nechce procházet tisíce šablon a hledat tu pravou. Velkou výhodou je velká komunita uživatelů, takže se dá najít odpověď prakticky na jakýkoliv dotaz či problém.