Nedávno jsem někde četl názor, že je zbytečné dělat si web, že stačí Facebook stránka. Proč je taková úvaha zcela mylná a špatná?

I když popřete všechny možné nevýhody a pro váš projekt třeba opravdu nebudou platit, tak jednu zásadní věc popřít nemůžete.

Kdykoliv můžete o stránku na Facebooku přijít a ničeho se nedovoláte

Facebook neustále mění pravidla tak, jak se mu to zrovna hodí a i když žádné z jeho pravidel neporušíte, můžete se jednoho dne probudit a být bez stránky a tím pádem bez byznysu. A i kdyby to bylo omylem, nikde se nápravy nedovoláte. Facebook je známý tím, že se s nikým nebaví a na dotazy odpovídají automaty. A i kdyby se vám nakrásně povedlo dovolat se nápravy, bude to trvat nějakou dobu a pravděpodobně vás to bude stát i peníze, které zaplatíte někomu, kdo to s Facebookem umí.

Váš vlastní web vám nikdo nikdy nevypne, pokud nezapomenete zaplatit za hosting nebo za doménu. Jeho fungování máte pevně ve svých rukou. Pokud ho tedy nesvěříte nějakému amatérovi.

Další důvody, které vám možná nevadí, ale existují

Nemáte pod kontrolou vzhled a chování stránky

Máte jen omezené možnosti jak ovlivnit vzhled a chování stránky. Pokud se Facebook rozhodne, že všechny stránky udělá od zítřka růžové s puntíky a zakáže na ně vstup lidem se staršími prohlížeči, nic s tím nenaděláte.

TIP: Už jste viděli, co dokáže asi nejlepší WordPress šablona Divi?Podívejte se na video.

S vlastním webem si můžete dělat doslova co chcete a jste omezeni jen tím, co umíte nebo tím, kolik můžete svým programátorům zaplatit. Neustále můžete věci ladit, testovat a zkoušet.

Zapomeňte na SEO

S Facebook stránkou nemáte většinou šanci porazit ve vyhledávačích konkurenci, která má web a optimalizuje ho pro lidi i vyhledávače.

Vlastní web můžete ve vyhledávačích posouvat neustále nahoru, shánět zpětné odkazy a tuto investici do SEO vám nikdo nevezme.

Zapomeňte na pokročilé analýzy chování a testy

Na FB stránku si neumístíte Google analytics a nezjistíte tak nic moc o svých návštěvnících.

Na vlastním webu můžete o návštěvnících získat spousty užitečných informací, vyhodnocovat marketingové aktivity nebo testovat různé verze téhož.

Závěr

Na Facebooku můžete poměrně levně inzerovat a cílit na své potenciální zákazníky, ale měli byste je vždy vodit na svůj vlastní web a tam s nimi dále pracovat.

Související články: