Není nic horšího, než když si vyrobíte web, který je potenciálním zákazníkům úplně k ničemu. Podívejte se na naprosté minimum, co by měl web splňovat.

Web, na kterém jeho návštěvník nenajde ani základní informace o vaší nabídce či způsob, jak vás kontaktovat, je web k ničemu. Stejně tak vám moc nepomůže firemní web na těžko zapamatovatelné adrese zdarma.

Co musí splňovat firemní web?

Firemní informační web by měl splňovat minimálně následující:

  1. musí být na vlastní doméně ve tvaru vasefirma.cz (jinou koncovku nedoporučuji)
  2. musí správně fungovat i v mobilu či tabletu
  3. musí obsahovat informaci o tom, co firma či živnostník dělá
  4. musí na něm být možnost firmu kontaktovat, ideálně telefon, e-mail, případně kontaktní formulář a samozřejmě adresa, IČ, DIČ.
  5. zákazník by na webu měl najít ceny vašich služeb či výrobků. Není nic horšího, než „ceny zašleme na vyžádání“
  6. pokud máte provozovnu, musí na webu být aktuální informace o tom, kdy máte otevřeno a kdy vás zákazník zastihne

Další užitečné informace

Vžijte se do pocitů vašeho zákazníka a přemýšlejte, co byste jako zákazník na webu hledali a zjišťovali. Mohou to být třeba následující informace.

TIP: Láká vás Bitcoin, ale netušíte, která bije? Mrkněte na kurz pro začátečníky, kde se naučíte úplně zdarma vše důležité a pochopíte základy. Kurz Jak začít s Bitcoinem.
  • pokud něco fyzicky prodáváte, mohlo by zákazníka zajímat, zda se u vás dá platit kartou
  • pokud se k vám dá na cokoliv objednat, umožněte lidem online rezervaci, třeba s pomocí služby Reservanto
  • spousta lidí si zjišťuje informace o tom, ke komu se chystá, těsně před cestu. Na webu by tedy měla být informace o tom, že máte zavřeno, celofiremní dovolenou nebo jiný důvod, proč dnes nefungujete
  • pokud se liší fakturační adresa od té fyzické, uveďte to
  • máte nějaká ocenění z oborových soutěží? Pochlubte se.
  • přidejte na web fotky toho, co děláte a nebo lidí, kteří o zákazníky pečují

Určitě přijdete sami na další věci, které je třeba návštěvníkům vašeho webu sdělit.

Web musí být aktuální. Není nic horšího, než přání krásných Vánoc na webu v červenci. Pokud zákazník vidí, že se nestaráte o web, jak má věřit, že se budete starat o něj?

Související články: