Není nic horšího, než když si vyrobíte web, který je potenciálním zákazníkům úplně k ničemu. Podívejte se na naprosté minimum, co by měl web splňovat.
Web, na kterém jeho návštěvník nenajde ani základní informace o vaší nabídce či způsob, jak vás kontaktovat, je web k ničemu. Stejně tak vám moc nepomůže firemní web na těžko zapamatovatelné adrese zdarma.
Co musí splňovat firemní web?
Firemní informační web by měl splňovat minimálně následující:
- musí být na vlastní doméně ve tvaru vasefirma.cz (jinou koncovku nedoporučuji)
- musí správně fungovat i v mobilu či tabletu
- musí obsahovat informaci o tom, co firma či živnostník dělá
- musí na něm být možnost firmu kontaktovat, ideálně telefon, e-mail, případně kontaktní formulář a samozřejmě adresa, IČ, DIČ.
- zákazník by na webu měl najít ceny vašich služeb či výrobků. Není nic horšího, než „ceny zašleme na vyžádání“
- pokud máte provozovnu, musí na webu být aktuální informace o tom, kdy máte otevřeno a kdy vás zákazník zastihne
Další užitečné informace
Vžijte se do pocitů vašeho zákazníka a přemýšlejte, co byste jako zákazník na webu hledali a zjišťovali. Mohou to být třeba následující informace.
- pokud něco fyzicky prodáváte, mohlo by zákazníka zajímat, zda se u vás dá platit kartou
- pokud se k vám dá na cokoliv objednat, umožněte lidem online rezervaci, třeba s pomocí služby Reservanto
- spousta lidí si zjišťuje informace o tom, ke komu se chystá, těsně před cestu. Na webu by tedy měla být informace o tom, že máte zavřeno, celofiremní dovolenou nebo jiný důvod, proč dnes nefungujete
- pokud se liší fakturační adresa od té fyzické, uveďte to
- máte nějaká ocenění z oborových soutěží? Pochlubte se.
- přidejte na web fotky toho, co děláte a nebo lidí, kteří o zákazníky pečují
Určitě přijdete sami na další věci, které je třeba návštěvníkům vašeho webu sdělit.
Web musí být aktuální. Není nic horšího, než přání krásných Vánoc na webu v červenci. Pokud zákazník vidí, že se nestaráte o web, jak má věřit, že se budete starat o něj?